Реферат на тему:

Приклади дезінформації у ЗМІ
Київ 2016

У рефераті подано огляд подачі інформації про зниклих альпіністів на Ельбрусі (подача матеріалу ТРК "Україна", РИА Новости, "Интер", газета "Жизнь")

ТРК "Україна" 10:51
Сьогодні продовжаться пошуки групи російських та українських альпіністів, які зникли 9 травня при сходженні на Ельбрус, повідомляє УНІАН. В пошуковій операції у горах Кабардіно-Балкарії беруть участь понад 50 рятувальників. Одного альпініста знайшли – у нього серйозні обмороження. Врятований вказав, де можуть перебувати його товариші, зазначивши, що усі вони живі.

РИА Новости
У Кабардино-Балкарії триває пошук українських і російських альпіністів, що зникли під час сходження на Ельбрус, повідомили в МНС РФ.

"Протягом 9 і 10 травня пошук здійснювався групами рятувальників Ельбруського пошуково-рятувального загону, пошуково-рятувального підрозділу "Нальчик" і альпіністами Санкт-Петербурзької школи інструкторів", - сказали в МНС До робіт залучали 36 людей і чотири одиниці техніки. "Пошук результатів не дав", - сказав співрозмовник агентства. Сьогодні для пошукових робіт при сприятливих метеоумовах буде задіяно гелікоптер Мі-8.

За інформацією одного з альпіністів, знайденого рятувальниками на висоті 2200 метрів, приблизно о восьмій годині вечора 9 травня у зв'язку з погіршенням погоди група почала спуск, розбившись на четвірки й об'єднавшись з групою з чотирьох українських альпіністів. Останнім місцем стоянки альпіністів була скеля Пастухова (висота близько 5000 метрів).

Подробности ТК Інтер (11 мая 2006 12:49)
Спасатели обнаружили на Эльбрусе тела еще двух пропавших альпинистов, сообщили в Южном региональном центре МЧС России.

Ранее были найдены тела пяти альпинистов. Их личности пока не известны.

Висновки: Як ми бачимо, що з 3-х джерел інформація про загиблих альпіністів не співпадає. Якщо ТРК "Україна" повідомляє 11.05. 2006, що знайшли одного альпініста, то РИА "Новости" повідомляє, що спочатку пошук не дав результатів, і тут же повідомляють, що 9.05 ввечері знайшли одного альпініста. А Інтер 11.05. о 12:49 (в співвідношенні з повідомленням ТРК "Україна" теж 11.05 на годину раніше, а потім не оголошує, що знайдені ще 2 альпіністів) повідомляє, що знайшли ще 2 пропавших, а також що раніше (9-11.05) були знайдені тіла 5 альпіністів. Інші канали казали різну інформацію щодо альпіністів.

Я вважаю, що це не замислена дезінформація, а просто неперевірені факти, чи не своєчасно перевірені.

Огляд трагедії газетою "Жизнь"
Газета "Жизнь" публікує інформацію трагедії таким чином, що 10.05. був знайден лише один живий альпініст, а далі інформує, що "…К вечеру второго дня (тобто10. 05!) было найдено 7 из 11 замерзших на седловине горы альпинистов…". Таким чином, дана інформація вводить читача в обману, неможливо розібратися в даній інформації.

Дезінформація, що пройшла по ЗМІ стосовно смерті Емінема
На сайті MTV з’явилась інформація о том, що репер розбився в автокатастрофі. При чому наводились навіть фото з міста аварії. Представник співака заявив, що Еминем живий і здоровий. "Просто кто-то очень хотел бы увидеть его мертвым", - припустив він.

Як вияснилось, дезінформація з’явилась на сайті псевдо-CNN  (развлекательной новостной службе, где каждый желающий мог разместить самую невероятную информацию). MTV жарт не зрозумів, дезінформація розповсюдилась на весь світ.

Цей жарт з боку каналу, виявився замисленою дезінформацією, аби притягнути до себе увагу.

Журнал "Отдохни" публікує дезінформацію стосовно зірки шоу-бізнесу Брітні Спірс
В черговому номері журналу "Отдохни" №17 (від 25.04. 2006) виходить дезінформація стосовно зірки шоу-бізнесу Брітні Спірс. Начебто на неї подали в суд її колишні охоронці за те, що зірка не доплатила за їх понадурочну роботу в 24 години на добу, за охорону зірки від папарацці. Це скандальна новина, яку зазвичай замовляють самі зірки, аби залишатися в центрі уваги. На сайті співачки даної інформації не має. Журнали та газети, які беруть інформацію стосовно зірок – зазвичай береться з Інтернету. А в цій мережі скандальні "новини" розміщаються щогодини, не встигаєш слідкувати за ними.

Газета "Петровские новости" та журнал "Отдохни" публікують інформацію десятої планети Сонячної системи в різних ракурсах
В журналі "Отдохни" публікація стосовно 10 планети Сонячної системи дезінформує читача: по-перше вони друкують, що ця планета – крижана куля під назвою "Ксена", та що в неї існує особистий супутник під назвою "Габріель" (дуже схожі назви із серіалу "Ксена", що транслювався на каналі "1+1", не здається?!).

В свою чергу "Петровские новости" публікують теж про нову планету (не крижана куля!), що складається з горних порід та льоду, а також кажуть, що тільки недавно вдалося встановити та підтвердити, що це тіло насправді є планетою. А "Отдохни" каже: "Космические исследования не стоят на месте – художникам удалось зобразить об’ект 2003 UB313. Єнот ледяной шар біл обнаружен в прошлом году ("Петровские новости" кажуть, що планета була виявлена в 21 жовтня 2003, а "…ее смещение относительно звезд было замечено спустя 15 месяцев, 8 січня 2005г…").

Таким чином, з двох джерел ми бачимо, що дана інформація не співпадає одна з одною. Скоріш за все ця інформація з Інтернету, та неперевірені дані редакцій. (Дивись Додаток 6).

Дезінформація аудиторії на каналі "1+1"
Татяна Губенко (прес-секретар міського голови Запоріжжя Євгена Карташова) повідомила, що випускаючий редактор ТСН Ігор Федорів назвав звістку про міського голови "технічною помилкою" і приніс вибачення за допущену неточність. 24 липня в вечірньому пипуску ТСН було сказано: "Бывшие мэры  городов Боделан и Карташов находятся в международном  розыске". Вже на наступний день в телефонній бесіді Ігор Федорів визнав, що інформація стосовно запорізького мера була неточною, а фактично дезінформація глядача. "Мы знаем, что Евгений Карташов -действующий мэр Запорожья, и пока никто не объявлял его в розыск", - сказав він, та приніс свої вибачення.

Комусь вигідно нагнітати інформацію політичних діячів, та в політичній гонці завжди поступає інформація до аудиторії з різних ЗМІ.

Прогнози погоди на радіо
Достовірні чи ні?

Дуже часто я помічаю, що прогнози погоди на радіо не співпадають з дійсностю. Останнім часом я слідкую і перевіряю прогнози. Наприклад на радіо "Люкс ФМ", "Точка", де я була свідком, ді-джей брав прогноз погоди з головної сторінки Яндекс. Про що це свідчить? Ді-джеї роблять посилання на Гідрометцентр, що останні, в свою чергу, не задоволені, адже по їх словам це "…повна дезінформація населення".

